intervaller måste vara djävulens påhitt.

Idag gick det inte så överdrivet bra på löpturen. Skulle köra intervaller, så började med ca 2km uppvärmning, blev lite längre än jag tänkt, trodde inte att de var så långt som det var. Hur som helst.

Med tanke på att jag inte har någon klocka att ta tid med så kör jag intervaller mellan lyktstoplar. Alltså sträckan mellan två lyktstolpar är en. Om man säger så.

Så jag kör, 100% en, vila en, 100% två, vila en, 100% tre, vila 1, 100% fyra, vila 1. Och sedan går det åt andra hållet. 100% fyra, vila en, 100% tre, vila 1, 100% två, vila en och 100% en.

Och som jag hatar det. Finns inget tråkigare än intervaller. Men jag måste få upp fart i mina steg när jag springer, så jag får helt enkelt köra på.

Men det gick inte så bra, körde så som jag skrev, sen blev det pw/jogg hemåt igen.

Allt som allt blev det 7,03 km53:48 min. Som sagt, min kropp, speciellt mina ben var döda efter intervallerna. Hela kroppen är rätt så död. Så imorgon blir det vila.

Kommentarer
Postat av: Anna

Mitt PB (när jag var smärt och tränad för 100 år sedan) är 10 k på 50 min blankt. Beat that and I'll let you win on WordFeud ;)

2011-11-24 @ 14:45:50
Postat av: Pappa

Kör 8 x800m intervaller. 2 min vila mellan varje och 75-80%. Alla intevaller med samma tid och fart.

2011-11-24 @ 17:41:52
Postat av: Angelica

Anna: haha, I'm gonna bring it!



Pappa: tack för tipset, får prova de nästa gång de vankas intervall-träning :)

2011-11-24 @ 21:57:09
URL: http://anjeliica.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0