nu gäller det bara att hitta den där disciplinen.

Idag är det vilodag. Var tänkt att jag skulle till actic, men min kropp är sliten, så får bli vila helt enkelt.

Men tänkte skriva om hur mina riktlinjer ser ut. Jag försöker följa dem så gott jag kan, men jag tror inte på att helt förbjuda mig själv något. Jag känner mig själv, förbjuder jag något helt, vill jag bara ha det extra mycket.

Jag har kommit halvvägs mot min målvikt, eller ja, lite mer än halvvägs, men nu börjar det gå sakta neråt. Det kan bero på att jag "fuskade" lite väl mycket under november. Hur som helst, nu försöker jag hålla mig till mina riktlinjer.

Och de är:
Inget godis/kakor/skräpmat på vardagarna.
Jag dricker nästan aldrig läsk eller oboy. Håller mig till mjölk och saft ibland men framförallt vatten.
Alltid sallad eller grönsaker till maten.
Frukt till mellanmål.
Inga mer digestive, kan iofs bero på att jag är helt galet trött på dem. Brukar leva på det när jag är på jobbet.
Inget mjuktbröd på vardagarna, istället är det knäckebröd, gröt eller fil med flingor. (svåraste punkten att hålla)
Jag försöker träna ca 5-6 dagar i veckan. Varva gym med löpning.
Vardagsmotion i form av alltid ta trappan upp till lyan (det brukar jag iofs alltid göra, ingen stort fan av hissar) och cykel eller promenad till jobbet.

Men som sagt, jag förbjuder inte mig själv helt. På helgen är det frittfram för allt. På fredagar köper jag mjuktbröd som jag har under helgen, och på lördagarna åker godis/chips fram.

Detta inlägg är väldigt likt de andra jag skrev i min vanliga blogg, har inte ändrat mitt tänk alls, men ville skriva upp de här också. Bara för att.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0